האוצר שמתחת לגשר

איננו יכולים לברוח מן הנסיונות כי לשם כך באנו לעולם אנחנו יכולים רק לשנות את נקודת המבט עליהם לבוא עם כלים אחרים לחיים ולהחליט למצוא בהם מטמונים (הרב לוינשטין בשם הרב קרלנשטיין)
מקור תמונה: Photo by Michael Dziedzic on Unsplash
5
(3)


ונתתי נגע צרעת בבית ארץ אחוזתכם (מצורע יד לד)

רשי: בשורה היא להם שהנגעים באים עליהם, לפי שהטמינו אמורים מטמונים של זהב בקירות בתיהם כל ארבעים שנה שהיו ישראל במדבר, ועל ידי הנגע נתץ הבית ומוצאן""

הנה כאן בנגעי בתים חז"ל מגלים לנו שלפעמים חפץ הקב"ה לזכות אדם במטמון, ולשם כך מביא בקירות ביתו נגע צרעת
וכאשר מתברר שצריך להרוס את הבית עד היסוד הוא מגלה בתוכו מטמון שהטמינו האמוראיים

שואל הנאות דשא
אם הקב"ה רוצה להביא לאדם מטמון
וכי אין בידו דרך יותר טובה לעשות זאת?
מה שנקרא בצורה קצת יותר נחמדה ועדינה?
הוא יכול הרי לתת לו להגריל בפיס
למה צריך לשבור את הבית?
למה בן אדם צריך לעבור כזה עינוי דין?
קודם הפחד מהנגע
אח"כ הוצאת כל הדברים מהבית אריזה וארגון
ועצם השבירה איזה כאב לב
איזה אובדן!!
אז נכון בסוף הוא גילה אוצר
אבל אם זאת היתה מטרה
נו אי אפשר שזה יהיה בצורה מתחשבת יותר כביכול?

לטובתי נשברה רגל פרתי

והנה סיפור דומה אנחנו מוצאים בירושלמי על אבא יודן
שירד מנכסיו והאמורים אספו כסף ולא רצו לעבור דרך הבית שלו כדי לא לבישו
והוא מצא אותם וביקש שיקבלו ממנו את מעט המעות שהיו לו ממכירת חצי השדה
ולמחרת בבוקר הוא הולך לחרוש עם פרתו את חצי השדה הנותר
ובאמצע פרתו נופלת ארצה ושוברת רגל
ורק אז אבא יודן מגלה שהיא יושבת על מצבור של מטמון באדמה

ושוב עולה התמיהה
הלו הקב"ה יכל לתת לו את המטמון גם בלי שתשבר רגל פרתו
לשם מה צריך כל זאת??

והתשובה היא

הקב"ה רוצה לתת לנו אושר אין סופי
הקב"ה רוצה לתת לנו מטמוני של עושר ואושר נחת שמחות בריאות שפע ומה לא
יש לו הכל לאבא שלנו שבשמים
והוא רוצה לראות אותנו שמחים ומלאים בכל הטוב הזה

אבל לפני כן
רק דבר קטן
הוא רוצה לבדוק איך אנחנו עם זה
איך אנחנו מתנהגים
האם כשמתעורר קושי אנחנו מקטרים? מתלוננים? נפגעים באמונה בו
או ממשיכים לבטוח בו ולהאמין

איננו יכולים לברוח מן הנסיונות
כי לשם כך באנו לעולם
אנחנו יכולים רק לשנות את נקודת המבט עליהם
לבוא עם כלים אחרים לחיים
ולהחליט  למצוא בהם מטמונים
(הרב לוינשטין בשם הרב קרלנשטיין)

מכתב נפלא מהסטיפלר

קראתי השבוע מכתב נפלא של הסטיפלר
בו הוא פונה לאישה שהתלבטה אם למנוע או להפיל את ולדה בגלל סיבות אישיות כל שהן
הוא כתב שם משהו מדהים
וזה לא קל לעיכול
אבל זה גם מאד מנחם
"באמת כל מנת היסורים והסבל וכן מנת עונג החיים הכל נגזר מן השמים בראש השנה, ואי אפשר להשתמט מזה, שאם האדם ישתמט מאיזה עול המביא לידי סבל יצמח תחתיו סבל אחר ומנת סבלו לא יגרע ולא יוסף.
והרבה שלוחים למקום ב"ה, כל מני מחלות ר"ל, דקדוקי עניות ר"ל, בזיונות, קטטות, מריבותבין הבעל לאישתו או עם שכניו או שותפיו, לח. של בעלי חובות, דכאון בלי שום טעם, אבידת החן, שעמום, וכהנה וכהנה
ושום תחבולות שבעולם לא יגרעו ולא יוסיף על מנת סבל ויסורין ומנת שמחת החיים והעונג שנגזר על האדם בשמים, ואם יקל מעצמו עול החיים במניעת הריון, ה' יודע איזה עול אחר יבא תמורתו ומיד או לאחר איזו שנים, ואין לאדם לעשות שום תחבולות נגד סדר החיים  הטבעי שיסד הבורא ב"ה."

מדהים ומצמרר
אבל יחד עם זאת גם מאד מנחם

כשיודעים שנסיונות תמיד יהיו לנו
ומכירים בכך שהם ממנו
ואין שום רע מגיע מלמטה
אלא"כ מכריזין עליו מלמעלה

אז יש את הרוגע והשלווה
שלכל תכלה ראיתי קץ
וגם מנת הסבל שלנו מדודה
לא סתם מדגישים רופא חולי עמך ישראל ברחמים
הרי הקב"ה רופא חולי כל עמות הארץ
אבל על עמו ישראל יש לו השגחה מיוחדת
יש לו רחמים מיוחדים
וגם אם נקבע מלמעלה כאב או קושי מדוד
כזה שמגיע בזמן מסוים והולך בזמן מסוים שנקבע למעלה
לא דקה קודם ולא דקה אח"כ
הרי שבכח התפילה
בכח השמחה וההודיה
בכוחות הרוחניים שיש לנו כעם וכיחידה מאמינה
הקב"ה שולח לנו גם את הכאב הזה ברחמים רבים
ומטמין לנו אוצרות של חסד בקירות הבתים

דרג את המאמר

לחץ על הכוכבים כדי לדרג את המאמר

אנחנו מצטערים על הדירוג הנמוך של המאמר

עזור לנו לשפר את האתר

האם תוכל לספר לנו מה היה לא מובן? מה הפריע לך?

נשמח לקרוא את תגובתך:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אודותינו:

אתר אבא תודה הוקם לזיכוי הרבים להגדיל תודה ולהאדירה

נשמח לקבל כל חומר, קישור או תמונה להפצה ברבים (עם קרדיט אליכם כמובן במידה ותבקשו).

מאמרים קודמים