תוסיף אחד

בואו נדבר עם הקב"ה גם בזמן שרגוע לנו שטוב לנו בואו נכניס את האחד - יחידו של עולם לחיים הטובים שיש לנו ובעזרת השם נמשוך ונשפיע על עצמינו השפעות ושפע של חסד ורחמים
תודה לבורא עולם
מקור תמונה: Photo by Charles Deluvio on Unsplash
0
(0)

ותהר עוד ותלד בן, ותאמר הפעם אודה את ה', על כן קראה שמו יהודה (בראשית, ויצא, כ"ט ל"ה)
אומר רש"י: שנטלתי יותר מחלקי, מעתה יש להודות"

למה היא מודה רק עכשיו?!
במה היא נזכרה?
אלא מאחר ולאה ראתה ברוח הקודש שיהיו 12 שבטים, בחשבון פשוט 3 שבטים לכל אישה
אזי כשנולד הבן הרביעי, היא הבינה שבעצם לאחת הנשים יהיה חסר והיא זאת שמקבלת יותר מהחשבון,
לכן היא לא הודתה עד עכשיו, כי עד עכשיו היא חשבה שמגיע לה ושהחלוקה

אבל "מעתה" עכשיו היא רואה שגם על הראשון צריך לאמר תודה כי שום דבר לא מובן מאליו "יש לי להודות, על כולם!"

לא מודים רק על העודף – צריכים להודות לו גם על העיקר גם על מה שנראה לנו מובן מאליו
על כל מה שהשם נתן…

הודאה באמת על כי כל משפטיו אמת

אבל יש גם רובד נוסף
יש הודאה מלשון להודות להשם, ויש הודאה מלשון הודאה באמת.

לאה כל החיים הסתובבה עם קושיות
למה אני כזאת שנואה?
למה אחותי תמיד יותר ממני?
למה לרחל החיים מאירים פנים יותר מלי

אבל אחרי שנולד הבן הרביעי ולאה גילתה שהחלק שלה גדול יותר היא הודתה להשם במובן השני במובן של הודאה באמת.
רבונו של עולם עכשיו אני מבינה למה….

להוסיף לחוב את הטוב

הפעם אודה את השם (כ"ט ל"ה)
אומרת הגמרא בפסחים: "הודו להשם כי טוב כי לעולם חסדו" כלומר הודו להשם שגובה חובתו של אדם בטובתו

לפעמים נגזר על האדם גזרה קשה והקב"ה עושה איתו חסד בכך שנוטל ממנו משהו אחר ומרכך את הגזרה.
כשקורה כזה דבר בן אדם לא יודע מה נגזר עליו, הוא רק רואה את הקושי שנפל עליו וקשה לו. כאשר בעצם אם היה יודע היה שמח ומודה להשם על זה שהמיר לו את הצרה הגדולה בקושי קטן יותר

אומר הבן איש חי: חוב בגימטריא 16, טוב בגימטריא 17
ההבדל הוא המספר 1
לכן תדע, אם בא לך חוב (קושי) תוסיף לזה 1 את יחידו של עולם ותדע שזה טוב!

וזה מה שאומר דוד המלך "אין עושה טוב אין גם אחד"
אם אתם שואלים מישהו מה נשמע והוא מתחיל לשפוך רק את הקשיים שלו
אין עושה טוב – כלומר אין לו משהו טוב להגיד
אז אתם מבינים שאין גם אחד
שהוא לא הוסיף את האחד את יחידו של עולם לחוב
הוא לא מבין או לא יודע שזה בעצם מאת השם

כשמביאים את הקב"ה בחשבון הכל נראה אחרת

להיות נוכח בזמנים של כח

"על מי מנוחות ינהלני נפשי ישובב, ינחני במעגלי צדק למען שמו"
לאורך כל תחילת הפסוק הזה הפעלים נרשמים בגוף שלישי נסתר (ישובב, ינחני ינהלני)
כשטוב וקליל ומרגישים רגוע ועל מי מנוחות הקב"ה נסתר מעיננו אנחנו שוכחים להודות

אבל בהמשך הפסוק "גם כי אלך בגיא צלמות לא אירע רק כי אתה עימדי שבטך ומשענתך המה ינחומני" אתה, שבטך משענתך כולם לשון נוכח
פתאום הקדוש ברוך הוא נוכח… נהיה קשה – אז כבר מדברים איתו…

בואו נדבר עם הקב"ה גם בזמן שרגוע לנו שטוב לנו
בואו נכניס את האחד – יחידו של עולם לחיים הטובים שיש לנו
ובעזרת השם נמשוך ונשפיע על עצמינו השפעות ושפע של חסד ורחמים

הקדוש ברוך הוא אנחנו אוהבים אותך!

(נלקט ונערך מתוך אוצר הדרשות הקצרות בהוצאת צוף ובהסכמתם)

דרג את המאמר

לחץ על הכוכבים כדי לדרג את המאמר

אנחנו מצטערים על הדירוג הנמוך של המאמר

עזור לנו לשפר את האתר

האם תוכל לספר לנו מה היה לא מובן? מה הפריע לך?

נשמח לקרוא את תגובתך:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *