המטריה הגדולה של אבא

לא נעים לנו לקבל מתת חסד לא נעים להיות אסירי תודה.
אבא תודה - תודה לבורא עולם
מקור תמונה: https://unsplash.com/photos/PqqJ340jrow
5
(1)

אנחנו הולכים ברחוב בצעדים מהירים
גשם שוטף את הרחוב
המטריה ביד אחת
ובשניה מבחר שקיות כבדות
אנחנו מדמיינים לעצמינו את הרגע שנכנס הביתה ונצנח על הספה

כאשר פתאום בן משפחה צץ לו מאנשהו
ומתחיל לכרכר סביבנו
להציע לנו את שרותיו חינם אין כסף
הוא רוצה לעזור
לוקח מאתנו את השקיות הכבדות
מציע מונית על חשבונו
ואפילו קונה לנו כוס שוקו חם בקיוסק ממול
אולי גם מצרף מתת יד (אם כבר אז כבר 🙂 )

אוטומטית אנחנו מנסים לסרב
לא נעים.
לא נעים לנו לקבל מתת חסד
לא נעים לנו להיות אסירי תודה.
וכמובן המחשבה הראשונית שלנו כשאנחנו שבים הביתה היא
איך אפשר להחזיר לו טובה
מה נעשה יקר וגדולה בבן המשפחה הזה
כדי להוקיר אותו על רוב חסדיו.

2 בחינות לתשובה

הקב"ה הוא בן משפחה שלנו
הוא האבא הכי גדול שלנו
והנה אנחנו מגלים אצלו 2 בחינות של תשובה והתקרבות אליו

סוג תשובה אחד היא בחינת המן הרשע
הקב"ה רוצה שנתקרב אליו
מעמיד לנו מלך שגזרותיו קשות כהמן
וישראל שמים על עצמם שק ואפר
צמים ועושים תשובה

אבל יש בחינה נוספת של תשובה
והיא כמו שפירטנו בהתחלה
היא תוצאת חשבון נפש על כל השפע והטובות שהקב"ה משפיע על האדם
תוצאה של הכרת תודה ענקית
תחושה של מה נעשה יקר וגדולה במי שכל כך סייע לנו
כדי להוקיר אותו על כל חסדיו
רצון להשיב תשובה למלך מלכי המלכים
ולו בקמצוץ על כל מה שהוא עושה איתנו
תשובה שמגיעה מאהבה
משפע
ממשלוחי מנות עמוסי ממתקים שנזרקו עלינו מלמעלה
קיימו וקיבלו עליהם ועל זרעם
מאהבה!!

שפע מלמעלה וכפרה מלמטה

כתוב בפרשה שלנו:
"כי תשא את ראש בני ישראל לפקודיהם ונתנו איש כופר נפשו"
בספר יגדיל תורה הוא מסביר את זה בשם הרה"ק רבי ברוך מסערט ויזניץ זצ"ל 'שהשם יתברך יישא את הראש של בני ישראל, וייתן להם די מחסורם, מתוך כך "ונתנו איש כופר נפשו" – הדבר יביא אותם להרהר בתשובה ויבקשו כפרה על נפשם'

שימו לב איזה חסד עושה אתנו הבורא
הוא רוצה שנחזור בתשובה
אבל במקום לתת לנו סטירות כדי שנתעורר
הוא מחבק אותנו באהבה חונקת
הוא נושא את ראשינו לשמים
שנראה את כל הסוכריות שהשפיע עלינו
ובכך מכניס בנו הרהורי תשובה וחרטה
ורצון עז להחזיר לו
ולו קמצוץ ממה שהוא העניק לנו

מה ענין רחמים לנקמה?

בזמירות שבת אנחנו אומרים "משוך חסדך ליודעך קל קנא ונוקם"
תחילת הפסוק מדבר על חסד
מה גם ש"קל" זו מידת רחמים שנאמר "השם השם קל רחום וחנון" גם "קל מלא רחמים" וכו'
אם כן, מה ענין חסד ורחמים לנקמה? איך זה מתקשר בכלל?

מסביר על כך הבעל שם טוב
כלל ישראל יודעים את הקב"ה ועושים תשובה
על ידי הנקמה של הקב"ה בם שהיא באמצעות חסד ורחמים

כשהוא יתברך, מלמעלה, רואה שהגיע הזמן לחזור בתשובה
הגיע הזמן שיכירו וידעו אותו
הוא נוקם בנו
לא בגזרות קשות
לא בקשיי פרנסה
ולא בבעיות רפואיות
אלא ב"קל מלא רחמים"
במצב של אהבה חונקת
של תחושת אסירות תודה
ושל שפע ענק שיורד אלינו מלמעלה

הוא נושא ראשנו לשמים
וגורם לנו לתת כופר נפשנו
לבקש ממנו כפרה על נפשנו
ולחזור מאהבה גדולה
והודיה לבורא עולם



דרג את המאמר

לחץ על הכוכבים כדי לדרג את המאמר

אנחנו מצטערים על הדירוג הנמוך של המאמר

עזור לנו לשפר את האתר

האם תוכל לספר לנו מה היה לא מובן? מה הפריע לך?

נשמח לקרוא את תגובתך:

2 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אודותינו:

אתר אבא תודה הוקם לזיכוי הרבים להגדיל תודה ולהאדירה

נשמח לקבל כל חומר, קישור או תמונה להפצה ברבים (עם קרדיט אליכם כמובן במידה ותבקשו).

מאמרים קודמים