לא סופרים אותי

כאן נראה מי סופר את מי ואיך אפשר להיות קרובים גם מרחוק
מקור תמונה: Photo by Crissy Jarvis on Unsplash
0
(0)

חומש במדבר
נקרא גם חומש הפקודים
על שם המניות והספירות שנעשו לעם ישראל
כמה וכמה פעמים
רק לפני שבעה חודשים נמנו עם ישראל
וסך הגברים נמצא זהה לזה שכעת
כלומר אז הם נמנו  603,550 אלף גברים מגיל עשרים ומעלה.
וגם כעת נמצאו בסך זהה
והסיבה כמו שרשי כותב להביע חיבתן של ישראל
פשוט שנזכור את זה
כשאנחנו מרגישות שאף אחד לא סופר אותנו
אף אחד לא שם עלינו
אף אחד לא מסתכל עלינו
שנזכור שיש מישהו למעלה שסופר ומביט ומונה
וחושב עלינו בכל רגע ורגע
ואוהב אותנו
ומביע חיבה לפנינו
אבל זה ככה בקטנה
כדי שנפתח במשהו טוב ומרומם שמרגיע את הנפש
ונותן לנו כח 🙂

באנה נתקדם הלאה,
אל פירוש יפה שראיתי בגליון הפסקת קפה השבוע
אנחנו הרי קרובות לחג השבועות
ופרשת במדבר נקראת תמיד בסביבות החג הזה
וחזל שואלים
מפני מה ניתנה תורה במדבר דווקא?
ועונים-
שאילו ניתנה להם בארץ (ישראל),
היה השבט שניתנה בתחומו (בנחלתו), אומר, אני קודם בה,
לכך ניתנה במדבר שיהיו הכל שווים בה.

קרוב רחוק

עכשיו בואו נפתח רגע את פרשת במדבר ונראה האם באמת התורה/השכינה/לוחות הברית נמצאים במקום נגיש לכולם
הפסוקים מתארים לנו כך
וְחָנ֖וּ בְּנֵ֣י יִשְׂרָאֵ֑ל אִ֧ישׁ עַל־מַֽחֲנֵ֛הוּ וְאִ֥ישׁ עַל־דִּגְל֖וֹ לְצִבְאֹתָֽם
וְהַֽלְוִיִּ֗ם יַֽחֲנ֤וּ סָבִיב֙ לְמִשְׁכַּ֣ן הָֽעֵדֻ֔ת
כלומר
הלוים הם אלו שבחלקם נמצא המשכן
כל השאר חונים רק מסביב
ויותר מזה
יש סדר יש איש על מחנהו ואיש על דגלו
יש את השבטים הקרובים יותר יש את הרחוקים יותר
להגיד שכל הרוצה ליטול יבוא ויטול
ושכולם שווים במדבר
 זה קצת הממממ לא מסתדר
אז מה באמת הסיפור?
איך באמת נשמר השוויון הזה?
ומה אנחנו למדות מכך?

הפסוק אומר
איש על דגלו באתת לבית אבתם יחנו בני ישראל
מנגד סביב לאהל מועד יחנו

מה פירוש?

יש מושג כזה בעבודת ה'
שככל שאדם מרגיש שהוא יותר רחוק,
הוא בעצם קרוב יותר,
ואילו כאשר אדם מרגיש קרוב
והוא בטוח שמצבו הרוחני טוב,
זה בעצם מוכיח על ריחוקו.

כמו שכתוב בירמיהו
מרחוק השם נראה לי
כאשר אני מרגיש מרחוק
זה בדיוק הקרבה של השם נראה לי
הצורך הנואש הזה להתקרב לרצות להיות ליד
זה בדיוק הדרך בעבודת השם

ולכן כתוב בפסוק
איש על דגלו באתת לבית אבתם יחנו בני ישראל
מנגד סביב לאהל מועד יחנו

כשאת מרגישה מנגד כשאת מרגישה שעדיין לא הגעת ליעד
זה האות לכך ש"סביב לאהל מועד יחנו",
זה האות שאת קרובה עד מאוד לאבא שבשמים.

שלום שלום לרחוק ולקרוב

וזה גם מה שמפרש השפת אמת על מה ששאלנו בהתחלה
הוא מפרש את זה על הפסוק בישעיהו
"שלום שלום לרחוק ולקרוב אמר השם"
יש שזוכין לשלמות על ידי קירוב
ויש שזוכין לשלמות על ידי ריחוק

שלום שלום לרחוק ולקרוב
שלום לרחוק ושלום לקרוב
שניהם יכולים לזכות לשלמות
שניהם יכולים לזכות לקבלת התורה
וזה לא שאם את רחוקה אז אי אפשר
זה לא שאם את בבית עם הילדים אין לך דרך לזכות בתורה
זה לא שאם את במרתון הספקים רצחני אז אין לה חלק
את פשוט נמצאת כרגע במצב של רחוק
אבל גם שם שלום שלום לרחוק ולקרוב
כי הקרובים והרחוקים בסדר החניה הם רק דרכים בעבודת השם
וגם אם שמו אותך בשבט האחרון באוהל הפנימי רחוק מאוהל מועד
רחוק ממרכז ההתרחשויות
רחוק מהתורה
זה לא באמת רחוק
כי מנגד סביב לאהל מועד יחנו
הנגד – הוא הסימן לקרבה שלך

וגם אם את מרגישה מנוגדת כל כך
עושה את הדברים הכי הפוכים והכי מנוגדים
עסוקה בבוץ של הטיטולים,

תקועה בין הסירים והתנורים
עדיין
כל זמן שאת מרגישה מנגד
כל זמן שאת מרגישה רחוקה, משוועת לקרבה, מבקשת השם
את נמצאת סביב לאוהל מועד
את חונה מרחוק מול השם
את זוכה לקרבת אלוקים
את שייכת למחנה הנבחר
שייכת לתורה
את צריכה רק להרגיש את זה.

כי במדבר אין נחלות
אין התורה נמצאת בנחלה שלי
או התורה חלילה לא נמצאת בנחלה שלך
במדבר יש חניות
וחניות זה רק מיקום של ביחס
זה רק ענין של מרחקים
אלפיים אמה מכאן אלפיים אמה משם
צפונית דרומית מערבית או מזרחית אל…
הראשון השני או השלישי ביחס ל…
ומשכך, כל הקרבה שלנו לתורה היא באיך שאנחנו מתייחסות אלי ג"כ
באיך שאנחנו מרגישים כלפיה
במידת הקרבה שיש לנו בתוככי הלב
ואם נזכור שגם ברחוק אפשר להגיע לשלמות
נוכל להתקרב בצורה הכי נכונה
ולזכות לקבלת התורה

שנזכה ונחיה ונראה
גוט שבעס

דרג את המאמר

לחץ על הכוכבים כדי לדרג את המאמר

אנחנו מצטערים על הדירוג הנמוך של המאמר

עזור לנו לשפר את האתר

האם תוכל לספר לנו מה היה לא מובן? מה הפריע לך?

נשמח לקרוא את תגובתך:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אודותינו:

אתר אבא תודה הוקם לזיכוי הרבים להגדיל תודה ולהאדירה

נשמח לקבל כל חומר, קישור או תמונה להפצה ברבים (עם קרדיט אליכם כמובן במידה ותבקשו).

מאמרים קודמים