שחלילה לא נבכה על שמאוחר מידיי

אקטואליה לחודש אלול מאת הרב נתנאל דבי עלון יקרה היא מפנינים פרשת כי תבא
חודש אלול
מקור תמונה: Photo by Joshua J. Cotten on Unsplash
5
(10)

"וְהָיוּ חַיֶּיךָ תְּלֻאִים לְךָ מִנֶּגֶד וּפָחַדְתָּ לַיְלָה וְיוֹמָם וְלֹא תַאֲמִין בְּחַיֶּיךָ"

היו חבורה של חמישה אנשים שהיו מעבירים סחורה מארץ אחת לשנייה, אלא מה? לא היה להם נח כל כך לשלם מס על הסחורה. אז איך הם הבריחו את הסחורה?

לקחו ארון קבורה ושמו בתוכו פלאפונים, מטענים, רמקולים וכל מיני מכשירי אלקטרוניקה שהם היו מבריחים. על הארון קבורה כתבו באותיות שחורות 'ארון מתים', ליתר ביטחון כתבו זאת ב-5 שפות שונות, שלא יהיה מאן דהו שלא יבין שמדובר כאן בנפטר.

כבר כמעט חצי קילומטר לפני שמגיעים לגבול, החבורה מתחילה לבכות ולצעוק בקולי קולות על הנפטר שאבד מהם בדמי ימיו.

כאשר הגיעו לגבול, אף אחד משומרי הגבולות לא העז לפתוח את הארון או אפילו לרמוז על דבר כזה. הבינו שזה נפטר שאמור להיקבר בארץ שלהם וזהו.

כך פעם בחודש התהליך הזה קרה. מביאים ארון קבורה, שמים בתוכו מכל טוב סוגרים היטב, לא שוכחים לכתוב 'ארון מתים', בכיות, צעקות ועוברים "בהצלחה".

יום אחד לאחר שהתרגלו לדבר הזה, כבר קצת שכחו מהמשחק של הבכיות וכל העיניינים. הם התחילו תוך כדי הולכת "הארון" לפצח גרעינים ולצחוק. חלקם אפילו הגדילו לעשות ושרו שירים. מיד כאשר הגיעו לגבול, אחד השומרים צועק לעברם "פיתחו עכשיו את הארון", הם התעשתו בשנייה וענו לו בתקיפות "כבוד המת". הוא לא היסס ופתח בעצמו את הארון, וגילה את כל "מחסני חשמל" שם, מיד תפס את ראש המבריחים, והוביל אותו לחקירה.

אותו מבריח, מתחיל לצעוק ולבכות "תרחמו עליי, תשחרר אותי, יש לי אישה, יש לי ילדים, אני צעיר, אני לא רוצה כלא לכל החיים, לא רוצה להרוס לי ולמשפחתי את החיים, בבקשה – תחוס". אותו שומר עונה לו "עכשיו אתה בוכה? למה לא בכית מקודם? למה לא צעקת מקודם שהובלתם את "הנפטר" שלכם? למה? עכשיו אתה בוכה?"

א-ל-ו-ל !!!! צעקה מהדהדת לבכי ותחנונים

אלול – חודש הרחמים והסליחות, זה הזמן לבכות על החטאים, על העוונות ועל הפשעים. זה הזמן לצעוק לאבינו שיחוס וירחם עלינו, זה הזמן לעשות תשובה שלמה. לשוב אל השם יתברך שמו.

שחלילה לא נבכה בשנה הבאה, ואז זה כבר יהיה מאוחר.

https://toratyosef.co.il/%d7%99%d7%a7%d7%a8%d7%94-%d7%94%d7%99%d7%90-%d7%9e%d7%a4%d7%a0%d7%99%d7%a0%d7%99%d7%9d-%d7%9b%d7%99-%d7%aa%d7%91%d7%90-%d7%aa%d7%a9%d7%a4/

דרג את המאמר

לחץ על הכוכבים כדי לדרג את המאמר

אנחנו מצטערים על הדירוג הנמוך של המאמר

עזור לנו לשפר את האתר

האם תוכל לספר לנו מה היה לא מובן? מה הפריע לך?

נשמח לקרוא את תגובתך:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אודותינו:

אתר אבא תודה הוקם לזיכוי הרבים להגדיל תודה ולהאדירה

נשמח לקבל כל חומר, קישור או תמונה להפצה ברבים (עם קרדיט אליכם כמובן במידה ותבקשו).

מאמרים קודמים