
ראיה נשית
שתיים מדלגות על שלולית של מים
אחת רואה שם אדמה
אחת רואה את השתקפות השמים
שתיים מדלגות על שלולית של מים
אחת רואה שם אדמה
אחת רואה את השתקפות השמים
כי כל יהודי הוא מטמון
ולכל אחת ואחת מאיתנו מסתתר מטמון במעמקי הלבבות
חן נסתר שקיים
חן שהשם נתן
אני השם
אני השם שאוהב אותך ואותך ואותך ואותך
אני השם שלא מסתכל על הטינופת שלך
על הקושי שלך
על מה שלא עשית ולא הספקת
אני השם
שמדלג עבורך על ההרים
מקפץ על הגבעות
הנה אני בא!
ואז אמרתי לעצמי
כנראה שאיני מתפללת עליו מספיק…
צריך עוד
ולא רק עליו
על כולם
כי תפילה זה הדבר היחיד שנשאר לנו לעשות
באיחולי שפע ברכות השבת הזה ובכל שבתות השנה
שנזכה להכיר במעלות היחודיות לנו
בחסרונות המותאמות לנו
להכיר ולקבל
להכיר ולהכיל
להכיר ולהוקיר תודה עליהם
לא לבכות לעצמינו את נסיבות החיים ולהיות כמו התיאור על הפולני שיושב בחושך כי אף אחד לא הדליק לו את האור
בואו כל עוד אנו חיים
נחיה!
נעשה
נהיה פעילים אקטיבים
ולא נחכה שיעשו לנו
לא נבכה שעשו לנו
נעשה אנו.
אל תדאגו ילדים שלי
הכל יהיה בסדר
בסדר שקבע לכם הבורא
בסדר שהוא החליט מלמעלה
וברגע הנכון
בשניה שבה יחליט אלוקים להאיר לכם את הדרך
הוא יעשה את זה
הכי טוב שאפשר
בתוך הצרות והדמעות
לדעת שדוקא שם
אין לנו אפשרות לברוח מהם
יש לנו רק אפשרות לקבל ולהאמין שהכל מאיתו יתברך
איך אומרים אנשים?
אני לא עומד בזה
אין דבר אומר לנו יעקב אבינו
אתם לא צריכים לעמוד בזה
אתם צריכים לשבת
כל קושי וצער הם הקדמה לזריחה גדולה שתבוא עליכם,
וברגע הנכון תזרח לכם השמש.
השם מבטיח ליעקב "ויוסף ישית ידו על עינך"
יעקב אבינו עוצם עיניו באמירת שמע ישראל – ברגעי מפגש מרגשים
כי שמע ישראל היא הקריאה הנצחית של כל יהודי באשר הוא
במעמקים ובתהומות יש לה כח עצום לעלות
מה סוד הקסם שהיא מכילה?
כשנבין את המשמעות – נדע!
בפוסט הזה הבמה היא שלכם – הגולשים באתר נשמח אם תשתפו אותנו בתודות שארעו לכם תחושות של השגחה פרטית שירות ותשבחות למי שהכל ממנו על
כמה ליקוטים נבחרים מתוך הפרק הראשון של הספר "מפנינים מכרה" של הרבנית נישטאט
מומלץ לרכוש, לקרוא ולהפנים.
ההודאה לקב"ה מזכה אותך לחסדים גדולים שתוכל הלאה להודות ולהודות
בשילוב סיפור עוצמתי ומחזק
מפי הרב חיים רייזמן מגיד מישרים ומרצה בכיר בעולם התשובה
"כשבוחרים להסתכל על מה שיש, מקבלים כח גדול מאד.
מבינים שזה פיקדון מהשם. והוא העניק לנו לתקופה. אומרים תודה על מה שהקב"ה נתן וכואבים כשהוא לקח. יהי שם השם מבורך"
עברו שישים שנה
והנה אני כאן נושם ובועט וקופץ מבר מצוה אחת למשנה
משמחה אחת לשמחה שניה ושלישית
ואין לי זמן לנשום מרוב שמחות ועומס ב"ה
אז אני מבין את הפירוש קצת אחרת
בתוך הצרות והדמעות
לדעת שדוקא שם
אין לנו אפשרות לברוח מהם
יש לנו רק אפשרות לקבל ולהאמין שהכל מאיתו יתברך
איך אומרים אנשים?
אני לא עומד בזה
אין דבר אומר לנו יעקב אבינו
אתם לא צריכים לעמוד בזה
אתם צריכים לשבת
מה היה חטא אדם הראשון? במה הוא נטרד מגן עדן? ומה היה המזמור הראשון שחיבר אחר כך? על כך ועל כל אלו במאמר שלפניכם